Aller au contenu

GO Print

[TUTO] Mise à jour du firmware Alfawise U20


Messages recommandés

Hop, petit tuto rapido :

 

 

Ci-dessous le change log :

Révélation


//***************************************************************************************//
//                        Alfawise U20 Firmware Update Log                               //  
//***************************************************************************************//
V2.10 2018/08/10
1. Adding sreen crash handler.
2. Adding dialog of no filament which pops up when there is no filament.
3. Adding ".gcode" filter. Printing would not be started with "non-gcode" file.
4. Adding press feedback to improve user experience.
5. Adding "heating" status indicator in printing.
6. Fixing other known bugs.
_________________________________________________________________________

V2.02 2018/08/03
1. Fixing alignment of some icons. 
2. Fixing known bugs.
_________________________________________________________________________

V2.00 2018/08/01
1. New colorful interface, including new windows, new icons and new functions. More user-friendly operation.

2. Being compatible with most mainstream slicers, such as "Cura 15.xx" above, "Simplify3D 4.0" above, "Repetier-Host2.0" above.

3. [MOVE] window changes:
   Indication of arrow icons are clearer than before.

4. [ADJUSTMENT] window changes:
   Adding adjustment function for extrude flow. This range of value is from 0% to 999%.
   * This function need you to touch "More" icon for display.

5. [EXTRUDE] window changes:     
   (1) Press "hot-end" mini icon to switch to hot-bed adjustment. Pressing again to switch back to hot-end adjustment.
   (2) Adding distance change function. 
   (3) Auto-feed function now is in dynamic display.

6. Adding [ABOUT] window which displays information include the printer model, printable size, firmware version and so on. 
   * [ABOUT] icon need you to touch "More" icon for display in [HOME] window.

7.  Adding [SETTING] window. In this window, you could modify some machine arguments, include "filament check switch", "acceleration",
   "jerk", "max/mini velocity", "steps/mm of motor" and so on. You could save or restore these arguments by touching related icons.
   * [SETTINGS] icon need you to touch "More" icon for display in [HOME] window.
   ** [SETTINGS] is an advanced function used for reconfiguring machine arguments. If you don't know what these arguments refer to, please don't modify any one.
  
8. Changing the way of manual/auto printing pause. In order to avoid staining model, the hot-end parks in 5mm far away from the left-most side.

9.  Rising the temperature upper limit which changed from 250 degrees centigrade to 280 degrees centigrade.
    So, now you can print some filament required much high temperature.

10. Adding "extrude" function when printer is in pause status. It becomes easier to change filament when filament used up in printing.
    * "extrude" function shows when printer is in manual/auto pause status. You could find it in [ADJUSTMENT] window when you touch "more" icon.

11. Optimizing codes of SD card printing in order to eliminate some hazards that could lead to printing failure.

12. Fixing other known bugs.

    The improvements of U20 can't leave the support of U20 community. We highly appreciate your advice and suggestions.
    
    More improvements and function wait for you tos find.
_________________________________________________________________________

V1.10 2018/06/28

1. First generation user-interface, including "Move Head", "Files", "Printing", "Adjustment", "Leveling", and "Extrude" windows.
2. Feature functions: "Filament check", "Power-cut recovery" and "Temperature check warning" in real-time.
3. Being compatible with mainstream slicers.
4. Fixing screen crash and abnormal printing when printing is in vase mode(spiral mode).
5. Fixing other kown bugs.

//************************************** END OF FILE*********************************************//

  • Merci ! 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tu avais quelle version du firmware, avant ? Parce que moi quand je l'ai reçue elle était déjà en v2.12, alors que la version dispo sur le site de Gearbest ou Alfawise est 2.10. Du coup, je n'ai pas fait la mise à jour.

Peut-être que ça vient de là.
Si c'est le cas, contacte le fabricant, il devrait pouvoir te fournir les fichier adéquats pour ta machine.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

La version 2.12 du firmware est dispo sur la Dropbox d'Alfawise :

https://www.dropbox.com/sh/y6vyenl23ki70lk/AAD5CKJrbmI1drgqfMy4kMNra?dl=0&preview=180821_U20_FW_V2.12.zip

Améliorations par rapport à la v2.10 :

Citation

V2.12 2018/08/21
1. Optimizing the way of temperature monitoring, so that make it responses more accurately and rapidly.
2. Delaying the triggering period of filament checking to decrease the probability of spurious triggering;
3. Optimizing some effects of display. It will pops up ¡°Recovery¡± dialog while printer starts up (If you broke off printing before).
4. Fixing other known bugs.
____________________________

  • J'aime 1
  • Merci ! 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bravo les gars. J'ai fait la mise à jour à partir de Dropbox Alfawise et tout a bien marché.

Seul problème pour l'instant je ne trouve pas de pièce à imprimer pour soutenir le câble de Bed. Ceux de la CR-10 et de la Tornado ne vont pas.

Modifié (le) par Murphy
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le firmaware 2.14 est disponible pour upgrader vos U20 : 180930_U20_FW_V2.14.zip

https://www.dropbox.com/sh/y6vyenl23ki70lk/AABb9iJlsMsN7R_p4uaqCo6-a/180930_U20_FW_V2.14.zip?dl=0

Changelog

Citation

V2.14 2018/09/30
1. Modifying some system arguments in order to eliminate error reading of sd-card and tos peed up effect of "PAUSE" function.
2. Optimizing "File" funcion. "File" menu only list ".gcode" files and folders. It supports secondary-level folder in maximum.
3. Optimizing "power-cut recovery" function. Adding recovery of "elapsed time" and "temperature".
4. Opimizing some user-interface to improve user-experience.
4. Fixing other known bugs. 

  • J'aime 1
  • Merci ! 2
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 month later...

Bonjour,

Le firmware 2.14 n'est plus disponible en téléchargement. Par contre sur ma U20 depuis ce matin j'ai un problème aux lancement des fichiers. Je charge la sd puis start. A la confirmation sur Yes l'écran bloque pendant 5 secondes environ, puis s'éteind et le boitier reboote. 

Je comprend pas ce qui se passe. J'ai reflashé en 2.12 mais ça ne change rien. Même problème avec d'autres cartes SD.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour,

j'ai eu le même pb j'ai reçu la machine samedi dernier et sans réfléchir j'ai fait une mise à jour en 2.12 sans vérifier la version installée, résultat écran bloqué au démarrage avec la question "are you sure to recovery printing". Le support Gearbest contacté m'a renvoyé le lien dropbox pour charger la 2.14 et depuis ça refonctionne

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Heu... perso entre le lien DropBox ou le gros lien (qui est aussi un dropbox) j'ai exactement la même chose sur les 2 fichiers, avec des Tailles et des CRC identiques...

Par contre, effectivement, le ROM Firmware Pack qui est sur le Blog de GearBest est different, mais il s'agit d'une vieille version (il suffit de regarder les videos qui sont d'ailleurs incluses dans le ZIP ><)

 

La seule sources "fiable" c'est https://www.dropbox.com/sh/y6vyenl23ki70lk/AAD5CKJrbmI1drgqfMy4kMNra?dl=0

  • J'aime 1
  • Merci ! 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 weeks later...

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Sur cette page :   0 membre est en ligne

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.
  • YouTube / Les Imprimantes 3D .fr

×
×
  • Créer...