Aller au contenu

GO Print

option "essuyer la buse"


Messages recommandés

Bonjour,

J'ai une CR-10, et lorsque l'imprime le benchy j'ai quelques petites boules sur la coque. En fouillant un peu j'ai vu qu'il y avait une option "essuyer la buse" dans simplify3D. Il faut l'activer vous pensez ? 

J'ai trouvé ceci sur l site de S3D

Citation

Another extremely useful feature in Simplify3D is the ability to perform non-stationary retractions. This is particularly useful for bowden extruders that build up a lot of pressure inside the nozzle while printing. Typically when these types of machines stop extruding, the excess pressure is still likely to create a blob if the extruder is standing still. So Simplify3D has added a unique option that allows you to keep the nozzle moving while it performs its retraction. This means you are less likely to see a stationary blob since the extruder is constant moving during this process. To enable this option, we have to adjust a few settings. First, click “Edit Process Settings” and go to the Extruder tab. Make sure that the “Wipe Nozzle” option is enabled. This will tell the printer to wipe the nozzle at the end of each section when it stops printing. For the “Wipe Distance”, enter a value of 5mm as a good starting point. Next, go to the Advanced tab and enable the option labeled “Perform retraction during wipe movement”. This will prevent a stationary retraction, since the printer has now been instructed to wipe the nozzle while it retracts. This is a very powerful feature and a great option to try if you are still having trouble removing these defects from the surface of your print.

 Merci pour votre aide

Modifié (le) par xavax
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 4 heures, xavax a dit :

option "essuyer la buse" dans simplify3D

oui ça peu effectivement améliorer les choses, je sais que je l'avais coché pendant un moment, ça donnait de bon résultat et ensuite à force de faire des modifs 😉 elle s'est retrouvée décochée, ça me fait penser qu'il va falloir que je la remette

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
  • Sur cette page :   0 membre est en ligne

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.
  • YouTube / Les Imprimantes 3D .fr

×
×
  • Créer...